Waarde van streekproducten voor het Groene Hart – een case study

Welke waarden voegen (Erkende) streekproducten toe aan het Groene hart? In navolging van een eerder ACT-opdracht gaan twee studenten dit in kaart brengen voor drinkyoghurt van de Veldhoeve, een officieel erkend Groene Hart streekproduct dat sinds aantal weken exclusief wordt verkocht in Hoogvliet supermarkten. Welke relaties onderhoudt de Veldhoeve en welke waarden voegt het bedrijf met het produceren van streekproducten toe aan het Groene Hart vanuit het perspectief van de relaties? Dat is de opdracht die Miriam Romero en Camilla Ponte komende 4 weken gaan uitvoeren voor o.a. de Stichting Groene Hart Kloppend Hart. Het is een vervolg op een eerdere ACT-opdracht uitgevoerd in het kader van Groene Cirkels: een samenwerking tussen de provincie Zuid-Holland, Heineken en Alterra.

Miriam en Camilla kunnen de medewerking van Nederlandstalige studenten goed gebruiken: bij uitvoeren van de hele opdracht of bij enkele onderdelen ervan. Zoals faciliteren en verslag doen van een focus-groep met alle relaties. De studenten krijgen hiervoor 6 ects via een capita selecta vak van Rurale Sociologie. Wie interesse kan zich melden bij dirk.roep@wur.nl of bij ilse.markensteijn@wur.nl coordinator Kenniswerkplaats Wageningen Universiteit. Deze opdracht kan ook een opstap zijn naar een stage of een afstudeeronderzoek. Niet alleen voor studenten van Wageningen Universiteit.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s